Data wpisu: 22.10.2018

Strona internetowa dla salonu kosmetycznego lub kliniki medycyny estetycznej. Czym powinna się charakteryzować?

Wartość rynku usług kosmetycznych w naszym kraju przekracza już 1,5 miliarda złotych. To jeden z najprężniej rozwijających się sektorów, co jest bezpośrednim efektem bogacenia się społeczeństwa. Polaków stać na ekskluzywne zabiegi upiększające, rośnie również świadomość potrzeby dbania o swój wygląd. W kraju powstaje więc coraz więcej salonów kosmetycznych i klinik medycyny estetycznej. To wzmaga konkurencję. Przedsiębiorcy nie mają więc wyjścia: albo się wyróżnią, albo szybką znikną z rynku. Podstawowym narzędziem promocji w tej branży jest oczywiście strona internetowa. Podpowiadamy, czym powinna się ona charakteryzować, by rzeczywiście przyciągnąć klientów.

Zaufanie przede wszystkim

Klienci salonów kosmetycznych, a tym bardziej klinik medycyny estetycznej, mają bardzo konkretne wymagania. Z jednej strony oczekują profesjonalnej obsługi i szerokiego wyboru zabiegów, z drugiej chcą mieć pewność, że oddają się w ręce specjalisty, który dobrze wie, co robi.

Dziś mało kto nie weryfikuje skuteczności konkretnych zabiegów w Internecie. W sieci można się natomiast natknąć na setki mrożących krew w żyłach historii o zniszczonym wyglądzie i problemach dermatologicznych, które są konsekwencją wizyty u kosmetyczki-amatorki.

Co zatem robi klient, który wchodzi na stronę salonu kosmetycznego? Wbrew pozorom nie zagląda od razu do cennika. Najważniejsze dla niego jest ocenienie profesjonalizmu usługodawcy. W tym celu czyta teksty, przygląda się layoutowi graficznemu, szuka tzw. social proof (opinie innych klientów) oraz… czyta blog. Wszystkie te elementy muszą być zbudowane w taki sposób, aby rzeczywiście budziły zaufanie i podkreślały fachowość salonu kosmetycznego.

Bardzo przydatnym dodatkiem na stronie internetowej salonu kosmetycznego czy kliniki medycyny estetycznej, jest dział przedstawiający zespół. Zaglądając tam użytkownik może poznać kompetencje pracowników, zobaczyć ich twarze. To także fantastyczny sposób na zdobycie zaufania klienta.

Wartość informacyjna

Salon kosmetyczny czy klinika medycyny estetycznej działają w oparciu o prosty model biznesowy. Chodzi o sprzedawanie luksusowych usług, które pozytywnie wpływają na samopoczucie i wygląd klienta. Ponieważ jednak w grę wchodzą spore pieniądze (przynajmniej w relacji do zarobków w naszym kraju), a także kwestie zdrowotne, klienci takich punktów cechują się daleko idącą ostrożnością. Pisząc najprościej: chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia, a także poznać przewidywane efekty zabiegów, jakim zamierzają się poddać.

Dlatego strona internetowa salonu kosmetycznego lub kliniki medycyny estetycznej musi mieć wybitną wartość informacyjną. Klient wchodzi na stronę i chce spędzić na niej trochę czasu czytając opisy zabiegów, a także konkretne porady udzielone przez ekspertów. Temu służą trzy elementy witryny:

  • Teksty opisowe – powinny być bardzo rozbudowane, mieć charakter merytoryczny, ale także wartość sprzedażową. Klient po przeczytaniu opisu usługi musi wiedzieć, czy właśnie czegoś takiego szuka i zdecydować się na zakup.
  • Artykuły poradnikoweblog jest kluczowym elementem skutecznej strony internetowej salonu kosmetycznego/kliniki medycyny estetycznej. Wartościowe artykuły nie tylko generują ruch z wyszukiwarki, ale także – czy może przede wszystkim – ugruntowują ekspercką pozycję firmy. Dzięki blogowi można udowodnić swoją wiedzę, doświadczenie, pomóc klientowi w pozbyciu się wątpliwości, jakie ma przed zabiegiem. Dziś mało kto ma czas, aby przyjść do salonu i spokojnie porozmawiać z kosmetologiem czy lekarzem medycyny estetycznej. Artykuły na blogu są świetną alternatywą dla klasycznej konwersacji.
  • FAQ – czyli dział najczęściej zadawanych pytań. Nie jest absolutnie niezbędny, ale jednak warto znaleźć dla niego miejsce na stronie. Dział FAQ jest kolejnym elementem budowania profesjonalnego, eksperckiego wizerunku salonu, a dodatkowo może uprościć kontakt z klientem (koniec z marnowaniem czasu na ciągłe wyjaśnianie tych samych kwestii).

Warstwa graficzna

W przypadku strony internetowej firmy z branży beauty niezwykle ważne jest stosowanie się do zasad prawidłowego doboru kolorów. Zawsze sięgamy po barwy uspokajające, mające pozytywne konotacje, kojarzące się ze spokojem i odpoczynkiem. Biele, beże, błękity, ewentualnie zielenie i szarości – to kierunek, w którym należy podążać.

Wizyta na stronie internetowej ma być takim przedsmakiem docelowej wizyty w salonie. Klient już na tym etapie musi sobie wyobrazić wygląd punktu, w którym podda się konkretnym zabiegom. Jeśli witryna budzi w nim niepokój, odstrasza go, to na pewno nie podejmie ryzyka.

Projektując stronę dla salonu kosmetycznego czy kliniki medycyny estetycznej cały czas musimy pamiętać, że mamy do czynienia z branżą usług Premium. Nie możemy sobie więc pozwolić na to, aby witryna trąciła tandetą. Tutaj nie ma miejsca na oszczędności w warstwie graficznej. Stawiamy na doskonałe zdjęcia (przedstawiające pięknych, zadowolonych z życia ludzi w akcie relaksacji), bardzo eleganckie fonty, pamiętamy również o zasadzie spójności między wszystkimi elementami identyfikacji marki (logo, nazwa, kolorystyka).

Kolejnym kryterium, którym należy się kierować projektując warstwę graficzną strony dla firmy z sektora usług upiększających, jest przejrzystość. Witryna nie może być chaotyczna, przeładowana elementami graficznymi. Użytkownik musi mieć możliwość łatwego odszukania wszystkich interesujących go informacji. Świetnie sprawdza się tutaj model flat design, który sprzyja dobrej nawigacji i idealnie łączy minimalizm graficzny z tak pożądaną w tej branży elegancją.

Cennik

Naprawdę warto znaleźć dla niego miejsce na stronie. Cennik pozwala nie tylko wstępnie – przepraszamy za wyrażenie – „odsiać” klientów, których i tak nie stać na usługi danego salonu czy kliniki, ale także znacznie upraszcza komunikację. Klient sam sprawdza, czy oferowane ceny są na jego kieszeń i jeśli tak, to umówi wizytę. Jeśli nie, opuści stronę, ale być może poleci ją swoim bardziej zamożnym znajomym.

Zakładka z cennikiem jest również bardzo ważna w kontekście organizowania promocji na zabiegi. Informację na ten temat można umieszczać na osobnej podstronie, nie psując tym samym estetyki strony głównej.

Ułatwienie kontaktu

Klient zapoznał się już ze stroną, wzbudziła ona jego zaufanie, ceny się zgadzają, chciałby więc umówić wizytę. Ułatwmy mu to! Bardzo praktycznym elementem witryny salonu kosmetycznego czy kliniki medycyny estetycznej jest przycisk do szybkiego umawiania terminu.

Ten drobiazg znacznie poprawia nawigację, a także pozytywnie wpływa na doświadczenie użytkownika strony (UX). Skoro salon pozycjonuje się jako dostawca usług wysokiej klasy, nie niszczmy tego skazując klienta na dzwonienie czy sztampowe pisanie maila. Lepszym rozwiązaniem będzie przejrzysty, funkcjonalny formularz kontaktowy lub – to opcja droższa, ale naprawdę przydatna – formularz umawiania wizyty online z bieżącym podglądem kalendarza salonu.

Strona internetowa salonu kosmetycznego czy kliniki medycyny estetycznej, która zostanie zbudowana zgodnie z opisanymi zasadami, stanie się bardzo mocnym argumentem przemawiającym za wyborem akurat tej oferty. Witryna musi licować z charakterem salonu. Jeśli wykonuje się w nim zabiegi na wysokim poziomie, nie można sobie pozwolić na posiadanie byle jakiej strony. Wymagający klienci zwyczajnie tego nie kupią. 

Potrzebujesz strony internetowej dla Twojego salonu kosmetycznego, gabinetu czy kliniki medycyny estetycznej? Sprawdź nasz wariant Biznes Gold!


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry