Data wpisu: 19.09.2018

Nie wiem, na co się zdecydować. Typowy dylemat klienta agencji interaktywnej. Pomagamy go rozwiązać!

Każda profesjonalna agencja interaktywna daje swojemu klientowi wybór. U nas wygląda to tak: zamawiasz np. logo dla swojej firmy. W zależności od wybranego pakietu dostajesz kilka propozycji. Załóżmy, że będzie ich pięć. Musisz wybrać jedną, która ostatecznie zostanie dopieszczona i stanie się nowym znakiem Twojej marki. Czujesz ciężar odpowiedzialności, prawda? Nie dziwimy się więc, że większość naszych klientów ma na tym etapie ogromny problem z wyborem. Jak sobie z tym poradzić i podjąć szybką, ale trafną decyzję? Nasz artykuł z pewnością Ci w tym pomoże.

Poproś agencję o rekomendację

To bardzo prosty sposób, z którego naprawdę warto czasami skorzystać. Jeśli już kompletnie nie wiesz, na co się zdecydować, bo każdy projekt Ci się podoba, zapytaj project managera o opinię. Na pewno ją ma. Niektóre agencje wręcz od razu sugerują klientom najlepszy wybór – my także tak robimy.

Nie zakładaj, że agencja zarekomenduje Ci pierwszy projekt z brzegu, byle tylko pozbyć się natręta. Profesjonalistom bardzo zależy na tym, aby klient rzeczywiście był zadowolony i wybrał logo czy jakikolwiek inny projekt, który przyniesie mu wymierne korzyści. Działa to bowiem na korzyść samej agencji, która zyskuje kolejnego ambasadora marki (czyli osobę polecającą jej usługi).

Zapytaj znajomych (najlepiej dalszych)

Zebranie wielu opinii na temat przedstawionych projektów może Ci bardzo ułatwić podjęcie decyzji. Pamiętaj o ważnej kwestii: jesteś związany emocjonalnie ze swoim biznesem, dlatego trudno Ci będzie zachować pełen obiektywizm.

Bywa tak, że klienci odrzucają rewelacyjne projekty logo czy strony internetowej, bo w ich mniemaniu nie oddają one w pełni charakteru marki. Jest to wyłącznie argument emocjonalny, niemający uzasadnienia w faktach. Twoi klienci przecież nie znają szczegółów założenia firmy, jesteś im kompletnie obcy, a więc patrzą na markę tylko przez pryzmat jej wizerunku.

Dalsi znajomi, najlepiej tacy, którzy już od jakiegoś czasu prowadzą własne biznesy i mają spore doświadczenie w budowaniu marki, z pewnością obiektywnie ocenią projekty i podpowiedzą Ci najlepszy wybór. Co ciekawe, ich opinie mogą się skrajnie różnić od Twojej. To jednak świadczy o tym, o czym wspomnieliśmy przed chwilą: postrzeganie biznesu przez jego właściciela i przez klientów czasami jest zupełnie inne.

Nie podejmuj decyzji spontanicznie

Typowym błędem popełnianym przez klientów agencji interaktywnych jest uleganie emocjom i wybieranie projektu na chybcika. To bez sensu. Grafik, który przygotuje projekty dla Ciebie, także nie przekazuje ich project managerowi w dniu realizacji.

W naszym żargonie mówi się, że praca musi najpierw „poleżeć”. Chodzi o to, aby spojrzeć na nią ze świeżym umysłem, z pewnej perspektywy czasowej. Wtedy mogą się ujawnić pewne braki czy elementy wymagające poprawek.

Nie kieruj się tylko swoimi odczuciami

W gruncie rzeczy jest to najważniejsza zasada. Nie prowadzimy szczegółowych statystyk, ale spokojnie możemy uznać, że 90% naszych klientów patrzy na przedstawione projekty graficzne przez pryzmat wyłącznie własnego poczucia estetyki. Grafik robi to zupełnie inaczej. On przede wszystkim myśli o kliencie swojego zleceniodawcy.

Przed realizacją projektu zawsze analizujemy brief wypełniony przez klienta. Najważniejsze są dla nas rubryki dotyczące grupy docelowej. Musimy wiedzieć, do kogo zleceniodawca kieruje swoje produkty, aby móc określić, jakie środki wyrazu będą najlepiej oddziaływać na konsumenta. To oczywiste, że zupełnie innych kolorów użyjemy projektując z myślą o dzieciach czy młodych matkach, a jeszcze innych, gdy odbiorcą jest osoba gustująca w produktach luksusowych.

Zapamiętaj, że to, co Ci się podoba, niekoniecznie jest najlepsze dla Twojej firmy. Możesz mieć zupełnie inny gust niż Twoi klienci. Czy zatem rozsądnie będzie go im narzucać? A może jednak lepiej zaprezentować im markę, która idealnie wpisuje się w ich oczekiwania estetyczne? Zastanów się nad tym.

Na koniec porada „gratis”. Jeśli generalnie masz problem z podejmowaniem ważnych decyzji biznesowych, to może najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie wybranie pakietu, który obejmuje jak najmniej propozycji, np. tylko 1 czy 2 projekty logo lub tylko jeden layout strony www. Będzie taniej, a do tego odpadnie Ci trochę stresu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry