Data wpisu: 10.06.2022

Osiem świetnych narzędzi reklamy zewnętrznej, na które stać każdą firmę

Reklama zewnętrza kojarzy Ci się tylko z billboardami i plakatami? Okazuje się, że wybór jest znacznie większy. Wbrew obiegowej opinii na reklamę offline mogą sobie pozwolić również mniejsze firmy dysponujące mocno ograniczonym budżetem reklamowym. Grunt to wybrać odpowiednie narzędzia. W tym artykule omawiamy osiem najlepszych, które są zarówno skuteczne, jak i dostępne na kieszeń przeciętnego przedsiębiorcy.

Opakowania produktów

Na początek małe zaskoczenie. Tak, opakowanie produktu także jest nośnikiem reklamy. Wygląd opakowania może mieć bardzo duży wpływ na decyzję zakupową klienta, a już na pewno w sytuacji, gdy nie ma on specjalnych preferencji co do marki i stoi przed półką w sklepie wypełnioną konkurencyjnymi produktami.

Atrakcyjne opakowanie produktu nie tylko zachęca do zakupu, ale też zwiększa świadomość istnienia marki. Przykład? Możesz nie lubić tuńczyka w sosie własnym i nigdy go nie kupować, natomiast z pewnością świetnie kojarzysz markę Rio Mare – to zasługa charakterystycznego opakowania i unikalnej identyfikacji wizualnej.

Torby reklamowe

Mamy oczywiście na myśli torby z papieru, które zaczynają już wypierać z rynku popularne foliówki. Inwestycję w takie torby szczególnie polecamy właścicielom sklepów stacjonarnych. To nie tylko świetny nośnik reklamy, ale też dobre tło dla elementów identyfikacji wizualnej marki (doskonale widoczne logo marki).

Zaoferowanie klientom toreb papierowych może być również elementem szerszej strategii kreowania atrakcyjnego, zaufanego wizerunku marki. Takie torby jednoznacznie kojarzą się z ekologią, co ma bezpośrednie przełożenie na postrzeganie marki w bardzo pozytywnym kontekście.

Gadżety reklamowe

Niezastąpione podczas akcji marketingu bezpośredniego, ale mile widziane również w ramach standardowej komunikacji z klientami. Gadżety reklamowe są jednymi z najważniejszych narzędzi reklamy offline. Można je rozdawać przy dowolnej okazji, zarówno masowo, jak i dbając o odpowiednią oprawę (szczególnie w przypadku wartościowych, spersonalizowanych gadżetów przeznaczonych dla wyjątkowych klientów).

Statuetki okolicznościowe

Kojarzymy je przede wszystkim z wielkimi galami telewizyjnymi, natomiast statuetki znajdują zastosowanie również w relacjach stricte biznesowych. Są efektowne, zawsze robią świetne wrażenie na obdarowanych osobach, podnoszą prestiż przedsiębiorstwa, a przy okazji stanowią nośnik jego reklamy.

Jeśli planujesz zorganizowanie jakiegoś wydarzenia firmowego, na przykład imprezy okolicznościowej, premiery, szkolenia, konferencji, targów etc., to koniecznie uwzględnij w budżecie zamówienie statuetek dla najważniejszych uczestników (przykładowo – kontrahenta, z którym właśnie zawarłeś kluczową umowę).

Odzież firmowa

Głównie chodzi nam o odzież noszoną przez pracowników – zarówno tych obsługujących klientów, jak i realizujących zlecenia na zewnątrz (np. w firmach budowlanych). Taka odzież nie tylko profesjonalizuje wizerunek marki przedsiębiorstwa, ale również ułatwia jej zapamiętanie, co może mieć w przyszłości przełożenie na wzrost zamówień ze strony klientów, którzy kojarzą markę i z góry uznają ją za wiarygodną.

Szyld, witryna

Do grupy nośników reklamy zewnętrznej oczywiście zaliczymy także te elementy, które sygnalizują obecność przedsiębiorstwa w danym miejscu. Szyld oraz estetycznie wykończona witryna pozwalają klientom łatwo odnaleźć siedzibę firmy (np. sklep), a tym, którzy wcześniej nie mieli kontaktu z marką, uświadomić sobie jej istnienie i ją zapamiętać.

Znakowanie samochodu firmowego

Nie musi to być wcale kompletne oklejenie auta. Dobry efekt wizerunkowy i reklamowy mogą przynieść nawet drobne elementy znakujące, jak chociażby małe naklejki na drzwiach czy ramki pod tablice rejestracyjne z logo marki. Koszt jest praktycznie żaden, a zawsze istnieje szansa, że ktoś zauważy te nośniki i zapamięta markę przedsiębiorstwa oraz zainteresuje się jej ofertą.

Papeteria firmowa

Tak, wiemy: papeteria firmowa kojarzy się ze „starym” biznesem. Z drugiej jednak strony to te firmy działające w nudnych, cyklicznych branżach mają największy wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Nie warto więc lekceważyć tradycyjnych narzędzi marketingu wizerunkowego, do których zaliczymy m.in. wizytówki, papier firmowy, teczki, drukowane oferty itd.

Jak widzisz jest w czym wybierać i wcale nie musisz mieć ogromnych funduszy, aby zacząć reklamować swoją firmę offline. Wykorzystaj nasze wskazówki i wybierz najlepsze narzędzia reklamy zewnętrznej, które dobrze sprawdzają się do promowania zarówno biznesów lokalnych, jak i eksterytorialnych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry