Data wpisu: 03.04.2023

Temat miesiąca: SEO PR. Co to jest i dlaczego warto skorzystać z tego w swojej strategii marketingowej?

Każdy słyszał o SEO, wielu również o Public Relations, ale wciąż nie wszyscy wiedzą, że obie te kompetencje można połączyć. SEO PR to budowanie zasięgu marki w Internecie, przede wszystkim w wyszukiwarce Google, poprzez konsekwentne kreowanie dobrego wizerunku i pozyskiwanie pozytywnych opinii konsumentów. Dowiedz się, na czym to dokładnie polega i jakie przynosi korzyści.

Czym jest SEO PR?

Jak nietrudno się domyślić SEO PR stanowi połączenie SEO (Search Engine Optimization), czyli szeroko rozumianych działań poprawiających pozycję strony w wyszukiwarce, oraz PR (Public Relations), czyli kształtowania wizerunku marki.

Obecnie samo SEO ma coraz mniejszy wpływ na rzeczywistą skuteczność kampanii marketingowej. Nic nam po pozyskanym ruchu, jeśli nie kończy się on żadną interakcją, czyli nie dochodzi do zakupu czy choćby do polubienia i zapamiętania marki.

Liczba odwiedzin na stronie czy w sklepie internetowym przestała być marketingowym fetyszem. Dziś dużo większy nacisk kładzie się na to, aby marka budziła sympatię, zaufanie, wyróżniała się na tle konkurencji i przekonała klientów, że ma im do zaoferowania coś więcej niż tylko np. produkt w dobrej cenie.

Dzięki połączeniu SEO i PR możemy działać dwutorowo i osiągnąć komplementarny efekt, z jednej strony rzeczywiście zwiększając ruch na stronie marki, a z drugiej dbając o to, aby był to ruch przede wszystkim organiczny (niepłatny), jakościowy, spowodowany również – a docelowo przede wszystkim – atrakcyjnym wizerunkiem marki.

Podstawowe narzędzia SEO PR

Celem wykorzystania SEO PR w strategii marketingowej jest przekonanie konsumentów do tego, aby przy wyborze oferty danej marki nie kierowali się wyłącznie kryterium ceny, ale wartością, jaką otrzymują w zamian. I nie chodzi tutaj wyłącznie o wartość samego produktu/usługi, ale też doświadczenie z kontaktu z marką, jakość obsługi, element splendoru itd.

Do uzyskania takiego efektu potrzebujemy konkretnych narzędzi, których wybór jest całkiem spory. Są to przede wszystkim:

  • Artykuły sponsorowane;
  • Wywiady prasowe, publikowane na portalach branżowych;
  • Analizy przygotowane przez specjalistów marki;
  • Komentarze do bieżących wydarzeń, na przykład w mediach społecznościowych;
  • Case study, relacje, instruktaże, szkolenia;
  • E-booki, materiały poradnikowe w PDF;
  • Artykuły na blogu firmowym;
  • Treści na stronie firmowej, ze szczególnym akcentem na teksty prezentujące filozofię marki i budujące jej mit;
  • Opinie pod wizytówką marki w Google Moja Firma;
  • Opinie i komentarze w mediach społecznościowych, na portalach kariery, forach tematycznych etc.;

Jeszcze do niedawna te narzędzia nie znajdowały się w ścisłym centrum zainteresowania specjalistów z zakresu SEO, dla których liczyło się jedno: tekst musi być nasycony słowami kluczowymi.

SEO PR przekłada akcent w strategii SEO na tworzenie treści, które są pisane głównie z myślą o odbiorcy, mają wspierać wizerunek marki, a jednocześnie powinny zawierać odpowiednie frazy oraz linkować do zewnętrznych źródeł (np. specjalistycznego artykułu na stronie marki).

Korzyści z SEO PR-u

Wykorzystanie elementów SEO PR w swojej strategii marketingowej wiąże się z szeregiem zalet dla promowanej marki. Najważniejsze z nich to:

  • Wzmacnianie atrakcyjnego wizerunku marki w grupie docelowej;
  • Zwiększenie zaufania do marki, jak i jej oferty (głównie za sprawą eksperckich wypowiedzi oraz pozytywnych opinii dotychczasowych klientów);
  • Zwiększenie zasięgu marki w sieci, z akcentem na budzenie pozytywnych skojarzeń wśród klientów;
  • Umocnienie pozycji marki na rynku pracy, co może mieć niebagatelne znaczenie na etapie rekrutacji (tzw. employer branding);

Najważniejszą korzyścią jest natomiast to, że kampania SEO przynosi efekty w postaci nie tylko suchych, imponujących i w gruncie rzeczy niewiele znaczących liczb (np. +150% odwiedzin), ale także pozwala pozyskiwać wartościowy ruch generowany przez osoby rzeczywiście zainteresowane ofertą marki, kojarzące ją i tym samym będące bliżej podjęcia decyzji zakupowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry