Data wpisu: 09.11.2017

Jaki hosting dla bloga firmowego wybrać? Na to musisz zwrócić uwagę

Blog firmowy to jedna z lepszych opcji na zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci i przede wszystkim podbudowanie jej wiarygodności. Większość przedsiębiorstw decyduje się prowadzić blog na stronie wizerunkowej, jednak niektóre wolą mieć zewnętrzne zaplecze. W takiej sytuacji pojawia się pytanie: jaki hosting wybrać dla bloga firmowego? Na co zwrócić uwagę? Oto najważniejsze elementy, jakimi powinien się cechować dobry hosting na potrzeby bloga.

Duży transfer danych

Blog firmowy powinien być bardzo często aktualizowany, a to w praktyce oznacza publikowanie na nim nawet kilkunastu artykułów miesięcznie, oczywiście opatrzonych zdjęciami i grafikami. Choć treści pisane same w sobie nie są zbyt „zasobożerne”, to elementy graficzne już tak. Do tego dochodzą komentarze, czasami webinary i podcasty. Dlatego warto poszukać hostingu z możliwie dużym transferem danych, a najlepiej bez ustalonego limitu transferu.

Przestrzeń dyskowa

Prosty blog nie jest szczególnie „ciężką” stroną internetową, jednak z czasem to się zmieni. Dojdzie mnóstwo treści, grafik, komentarzy, dodatkowych elementów estetycznych – to wszystko spowoduje gwałtowny rozrost bloga. Należy to przewidzieć i od razu wykupić odpowiednio dużo miejsca na serwerze. W przypadku regularnie aktualizowanego bloga takim minimum jest 5 GB przestrzeni, warto jednak rozejrzeć się za ofertą z dużą powierzchnią.

Konta pocztowe w domenie

Jeśli blog ma zostać zaparkowany pod zewnętrzną domeną, to należy także utworzyć dedykowane adresy e-mail, które zostaną udostępnione czytelnikom. Lepiej nie wprowadzać chaosu poprzez podawanie adresów firmowych – z punktu widzenia użytkowników mogłoby to być rysą na wiarygodności bloga. Dobry hosting oczywiście umożliwi stworzenie kont pocztowych w domenie – tutaj należy jednak pamiętać o ograniczonym miejscu na serwerze.

Backup

Absolutnie najważniejsza rzecz. Wybierając dostawcę hostingu dla swojego bloga firmowego koniecznie zwróć uwagę na to, jak często jest przeprowadzany backup danych. Takim przyzwoitym minimum jest wykonywanie kopii zapasowej raz na 24 godziny. Warto zapytać, gdzie będą przechowywane kopie – czy tylko lokalnie, czy może także na macierzy zewnętrznej? To drugie rozwiązanie jest oczywiście bardziej korzystne i po prostu bezpieczniejsze.

Możesz oczywiście uprościć sobie zadanie i wybrać dostawcę, u którego masz wykupioną usługę hostingu dla firmowej strony internetowej. Jeśli jednak nie jesteś do końca zadowolony z oferty i chcesz poszukać innego rozwiązania, kieruj się poradami, które znalazłeś w tym wpisie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry