Data wpisu: 12.11.2024

Jaki trzeba mieć budżet na content marketing?

Content marketing to podstawowy element każdej kampanii marketingowej online. Nie da się pozyskać jakościowego ruchu na stronę internetową czy do sklepu online bez wsparcia angażującą treścią. Jeśli powoli przymierzasz się do zainwestowania we wzbogacenie swojego contentu, to prawdopodobnie zastanawiasz się, jaki budżet musisz sobie przygotować. Oto kilka wskazówek.

Rodzaj treści

Decydujący wpływ na koszty kampanii content marketingowej ma wybór rodzaju treści i oczywiście jej jakości. Decydując się na proste artykuły blogowe czy artykuły sponsorowane, mające tylko charakter poradnikowy, a nie specjalistyczny, spokojnie można się zmieścić w kwocie około 150 zł za jeden dobry tekst. Znacznie droższe są mocno rozbudowane artykuły, których przygotowanie wymaga dokładnej analizy faktów czy zapoznania się ze specyfiką branży – tutaj ceny zaczynają się od około 250 zł za artykuł do 5-6 tys. znaków.

Kosztownym elementem kampanii content marketingowej są projekty graficzne, a przede wszystkim treści wideo. Chcąc pójść w tym kierunku trzeba mieć już zarezerwowany budżet na poziomie minimum kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Częstotliwość publikacji

To, jak często będziemy tworzyć i publikować treści, ma bezpośrednie przełożenie zarówno na efektywność kampanii content marketingowej, jak i jej koszt. Intensywna kampania, obejmująca publikację np. kilkunastu artykułów miesięcznie, będzie generować spore wydatki, natomiast szybciej przyniesie spodziewane rezultaty w postaci zwiększenia zasięgu i rozpoznawalności marki w Internecie.

Planując dłuższe finansowanie kampanii content marketingowej, warto nawiązać stałą współpracę z wybraną agencją content marketingową, co pozwoli na negocjowanie jej stawek i uzyskanie lepszej ceny.

SEO i promocja treści

Marki planujące rozpoczęcie kampanii content marketingowej często zapominają, że tworzenie treści jest tylko jednym z jej etapów. Każda treść wymaga dystrybucji, czy to w kanałach własnych marki, czy w kanałach zewnętrznych.

Content marketing jest nierozerwalnie związany z SEO. Publikując treści na blogu firmowym musimy zadbać o ich zoptymalizowanie pod kątem algorytmu. Z kolei artykuły sponsorowane, poza wartością merytoryczną, muszą również umożliwić kierowanie ruchu na stronę marki, co także wymaga odpowiedniego sformatowania i oczywiście zastosowania linkowania.

Obsługa SEO generuje dodatkowe koszty, często większe niż samo tworzenie treści, natomiast bez tego działania content marketingowe będą mocno okrojone, a ich efekty bardzo odłożone w czasie.

Podsumowując: bezpieczny budżet na kampanię content marketingową niewielkiej marki o ograniczonym zasięgu, uwzględniający zakup mediów do publikacji treści sponsorowanych, zarządzanie blogiem, optymalizację SEO, wynosi minimum 600 zł miesięcznie, przy częstotliwości publikacji na poziomie 1 artykułu (zalecane 4 miesięcznie).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry