Data wpisu: 17.06.2022

Rodzaje tekstów, jakie możesz zamówić w agencji content marketingowej. Rozszyfrujemy ich znaczenie

Jeśli powoli rozglądasz się za agencją content marketingową, która dostarczy Ci wysokiej jakości treści na potrzeby kampanii wizerunkowej czy pozycjonowanie, to możesz czuć się nieco zagubiony analizując oferty poszczególnych agencji marketingowych. Znajdziemy w nich wiele różnego rodzaju tekstów, które mają odmienne zastosowanie. Jak zamówić te, których rzeczywiście potrzebujesz? Pomoże Ci w tym nasz poradnik. Omawiamy w nim najpopularniejsze rodzaje tekstów dostarczanych przez agencje content marketingowe.

Teksty SEO

To najprostsze rodzaje tekstów, po których nie możesz się spodziewać wybitnej jakości językowej czy tym bardziej merytorycznej. Świadczy o tym również ich niska cena. Teksty SEO nie są adresowane do czytelników – tworzy się je głównie z myślą o wyszukiwarce Google.

Teksty SEO wykorzystasz:

Artykuły poradnikowe

Tutaj mówimy już o tekstach znacznie wyższej jakości. Co ciekawe, artykuły poradnikowe mogą mieć znamiona tekstów SEO (zawierać słowa kluczowe). Są to jednak teksty w głównej mierze tworzone z myślą o czytelnikach, dlatego wymaga się od nich atrakcyjności językowej i ciekawej tematyki.

Artykuły poradnikowe wykorzystasz:

Artykuły specjalistyczne

Są to teksty, które tworzą doświadczeni copywriterzy, specjalizujący się w dokładnym researchu. Artykuły specjalistyczne mają budować i ugruntowywać renomę marki, dlatego wymagana jest tutaj wysoka jakość merytoryczna oraz językowa.

Artykuły specjalistyczne wykorzystasz:

Artykuły blogowe

Lekkie, łatwe i przyjemne – tak można pokrótce scharakteryzować artykuły blogowe. Choć powinny być merytoryczne, to w głównej mierze oczekujemy od nich tego, aby dobrze się czytały, przyciągały czytelników i ściągały ruch z wyszukiwarki na stronę internetową firmy.

Artykuły blogowe wykorzystasz:

Teksty wizerunkowe

Są to wszelkie teksty, które mają uatrakcyjniać wizerunek firmy, kreować zaufanie do marki i uwiarygadniać ją w oczach potencjalnych klientów. Za teksty wizerunkowe uznajemy wszystkie treści publikowane na firmowej stronie www, w tym opis oferty, tekst „O nas”, hasła itd. Kwestie związane z SEO schodzą tutaj na drugi plan – liczy się tylko profesjonalna prezentacja marki przedsiębiorstwa.

Teksty wizerunkowe wykorzystasz:

  • na stronie internetowej firmy,
  • w katalogach i innych wydawnictwach drukowanych,
  • w treści wizytówki Google,
  • w opisie marki na profilach w social media.

Teksty marketingowe

Czyli wszelkiego rodzaju teksty, które mają skłonić czytające je osoby do zakupu lub nawiązania kontaktu z firmą. Kluczowa jest tutaj wysoka wartość sprzedażowa, czyli stosowanie technik podprogowych oraz atrakcyjne zaprezentowanie korzyści wynikających z wybrania danej oferty.

Teksty marketingowe wykorzystasz:

Wiesz już, jakie rodzaje tekstów możesz zamówić w agencji content marketingowej i do czego je później wykorzystać. To powinno Ci ułatwić wstępne zaplanowanie strategii marketingu treści.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry