Data wpisu: 01.03.2022

Pod tymi względami content marketing miażdży outbound marketing

Jeśli właśnie jesteś po dokładnej analizie budżetu reklamowego i wiesz już, że nie możesz sobie finansowo pozwolić na kompleksowe działania marketingowe online, to na pewno masz problem z podjęciem konkretnej decyzji. Nie wiesz, czy postawić na content marketing czy może jednak na outbound marketing (reklama w mediach tradycyjnych i internetowych). Nie znamy przypadku Twojej firmy, dlatego nie zajmiemy tutaj jednoznacznego stanowiska. Możemy Ci natomiast podpowiedzieć, pod jakimi względami content marketing dosłownie miażdży outbound marketing. Przykłady znajdziesz w naszym artykule.

Pozwala uniknąć zjawiska blokowania

Polska jest jednym ze światowych liderów pod względem skali wykorzystywania tzw. adblockerów, czyli specjalnych aplikacji blokujących wyświetlanie się reklam. Co więcej, takie narzędzia coraz częściej są wbudowane w przeglądarki internetowe. Zablokowana reklama oczywiście nie będzie widoczna dla użytkownika, a więc nie przyniesie firmie żadnej korzyści.

Content marketing, ponieważ nie jest klasyczną reklamą, pozwala uniknąć tego problemu i dużo łatwiej dotrzeć z przekazem marketingowym do konsumentów, którzy korzystają z adblocków,

Nie drażni konsumentów

Większość z nas przyzna, że reklamy wyświetlające się w Internecie są denerwujące – i nie chodzi tylko o okienka pop-up, ale też reklamy przerywające filmy na YouTube czy wplecione między akapity artykułów.

Treści tworzone w ramach kampanii content marketingowej nie tyle nie drażnią użytkowników Internetu, co wręcz mogą być dla nich interesujące. Zależy to oczywiście od jakości tekstu, podjętego w nim tematu oraz sposobu prezentacji oferty marki (dlatego decydując się na content marketing trzeba zainwestować w kampanię na naprawdę wysokim poziomie).

Opowiada o marce

Klasyczna reklama jedynie informuje konsumenta o istnieniu jakiegoś produktu, natomiast nie zwraca uwagi na samą markę. Efekt jest taki, że nawet jeśli odbiorca reklamy zdecyduje się na zakup, to raczej nie powiąże go z konkretną marką i niczego się o niej nie dowie, a więc nie zbuduje z nią żadnej relacji.

W przypadku content marketingu wygląda to zupełnie inaczej. Tutaj marka zawsze jest na pierwszym miejscu, a celem jest nie tyle sprzedanie jakiegoś produktu, co sprawienie, aby konsumenci sami poczuli potrzebę zakupową wynikającą za zaufania marce, zainspirowania się, znalezienia rozwiązania jakiegoś problemu.

Nie zapominamy również o tym, że content marketing – w przeciwieństwie do reklamy - przynosi długofalowe efekty, które utrzymają się nawet już po zaprzestaniu kampanii.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry