Jeśli właśnie jesteś po dokładnej analizie budżetu reklamowego i wiesz już, że nie możesz sobie finansowo pozwolić na kompleksowe działania marketingowe online, to na pewno masz problem z podjęciem konkretnej decyzji. Nie wiesz, czy postawić na content marketing czy może jednak na outbound marketing (reklama w mediach tradycyjnych i internetowych). Nie znamy przypadku Twojej firmy, dlatego nie zajmiemy tutaj jednoznacznego stanowiska. Możemy Ci natomiast podpowiedzieć, pod jakimi względami content marketing dosłownie miażdży outbound marketing. Przykłady znajdziesz w naszym artykule.
Polska jest jednym ze światowych liderów pod względem skali wykorzystywania tzw. adblockerów, czyli specjalnych aplikacji blokujących wyświetlanie się reklam. Co więcej, takie narzędzia coraz częściej są wbudowane w przeglądarki internetowe. Zablokowana reklama oczywiście nie będzie widoczna dla użytkownika, a więc nie przyniesie firmie żadnej korzyści.
Content marketing, ponieważ nie jest klasyczną reklamą, pozwala uniknąć tego problemu i dużo łatwiej dotrzeć z przekazem marketingowym do konsumentów, którzy korzystają z adblocków,
Większość z nas przyzna, że reklamy wyświetlające się w Internecie są denerwujące – i nie chodzi tylko o okienka pop-up, ale też reklamy przerywające filmy na YouTube czy wplecione między akapity artykułów.
Treści tworzone w ramach kampanii content marketingowej nie tyle nie drażnią użytkowników Internetu, co wręcz mogą być dla nich interesujące. Zależy to oczywiście od jakości tekstu, podjętego w nim tematu oraz sposobu prezentacji oferty marki (dlatego decydując się na content marketing trzeba zainwestować w kampanię na naprawdę wysokim poziomie).
Klasyczna reklama jedynie informuje konsumenta o istnieniu jakiegoś produktu, natomiast nie zwraca uwagi na samą markę. Efekt jest taki, że nawet jeśli odbiorca reklamy zdecyduje się na zakup, to raczej nie powiąże go z konkretną marką i niczego się o niej nie dowie, a więc nie zbuduje z nią żadnej relacji.
W przypadku content marketingu wygląda to zupełnie inaczej. Tutaj marka zawsze jest na pierwszym miejscu, a celem jest nie tyle sprzedanie jakiegoś produktu, co sprawienie, aby konsumenci sami poczuli potrzebę zakupową wynikającą za zaufania marce, zainspirowania się, znalezienia rozwiązania jakiegoś problemu.
Nie zapominamy również o tym, że content marketing – w przeciwieństwie do reklamy - przynosi długofalowe efekty, które utrzymają się nawet już po zaprzestaniu kampanii.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.