Link, zwłaszcza umieszczony na popularnej stronie internetowej, to bardzo cenna „zdobycz”, mocno wspierająca kampanię SEO i tym samym pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce. Zdecydowana większość marek stawia na kupowanie linków, m.in. poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych czy płatną współpracę ze sklepami internetowymi, platformami zakupowymi etc. W tym artykule pokażemy Ci jednak kilka sposobów na pozyskanie darmowych, wartościowych linków. Wystarczy ruszyć z działaniami content marketingowymi.
Prowadzenie bloga firmowego wymaga dużej dyscypliny – niezbędne jest regularne publikowanie nowych wpisów, najlepiej rozbudowanych i podejmujących tematy, których nie omówiła jeszcze konkurencja. To świetny sposób na to, aby zaprezentować zaplecze merytoryczne marki i tym samym zdobyć zaufanie klientów, przy okazji inspirując ich do zakupów.
Blogowanie po czasie może przynieść także efekt w postaci pozyskiwania darmowych linków. Świetne, merytoryczne artykuły prawdopodobnie zaczną być udostępniane na różnych portalach, w mediach społecznościowych, na forach internetowych etc. Prawdopodobne jest również to, że ktoś zacznie je cytować.
Nie mamy tutaj na myśli typowych artykułów sponsorowanych, ale artykuły o bardzo wysokiej jakości merytorycznej, które dzięki potężnej dawce wiedzy są atrakcyjne dla wydawców prasy czy portali internetowych – na przykład branżowych.
Znakomite artykuły, które nie mają charakteru reklamowego, są bardzo poszukiwane. Oferując darmową publikację takiego tekstu z pewnością znajdą się chętni, którzy dzięki temu zyskają wartościowy content ściągający większy ruch z wyszukiwarki. Korzyścią dla marki jest natomiast pozyskanie kolejnego linku zewnętrznego oraz zwiększenie zasięgu w Internecie (co na pewno przełoży się na lepszą rozpoznawalność marki).
Media społecznościowe to nie tylko treści sponsorowane. Mając profil marki na Facebooku czy Instagramie, a tym bardziej Twitterze, dobrze jest regularnie „karmić go” wartościowym contentem. Atrakcyjne, merytoryczne wpisy na pewno będą udostępniane przez obserwatorów – zarówno na ich profilach, jak i np. na prywatnych stronach, blogach itd.
W ten sposób można szybko zwiększyć zasięg tworzonych treści i zacząć pozyskiwać darmowe linki prowadzące do strony, które stanowią dopalacz dla pozycjonowania oraz marketingu wizerunkowego.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.