Data wpisu: 01.10.2022

Temat miesiąca: Nie tylko firmowa strona internetowa. Inne narzędzia, które zapewnią Twojemu biznesowi widoczność w sieci

Najważniejszym śladem obecności firmy w Internecie jest oczywiście jej strona wizerunkowa. To na nią kierujemy ruch organiczny i płatny, gdy planujemy kampanie marketingowe. To jej adres widnieje na wizytówkach, w stopce maila, na różnego rodzaju materiałach reklamowych. Ponieważ jednak samo posiadanie strony, nawet znakomitej, przestało być elementem wyróżniającym markę przedsiębiorstwa na tle konkurencji, firmy coraz częściej szukają innych sposobów na poprawienie swojej widoczności w sieci.

W naszym poradniku przybliżamy najpopularniejsze i rekomendowane narzędzia do osiągnięcia tego celu.

Profile w mediach społecznościowych

Zacznijmy od najprostszego i jednocześnie najpopularniejszego narzędzia. Większość firm chce być obecna w mediach społecznościowych, zakładając własne profile i pieczołowicie pozyskując obserwujących. Faktem jest natomiast to, że w przytłaczającej większości przypadków firmowe social media są prowadzone źle i bardziej ciążą wizerunkowi marki przedsiębiorstwa niż go wspierają.

Podstawowym błędem jest założenie profili tylko dla samego ich posiadania. Jeśli nie chcesz inwestować w obecność marki w mediach społecznościowych, to po prostu sobie to odpuść. Leżące odłogiem profile są nieatrakcyjne i mogą sugerować problemy w przedsiębiorstwie.

Strona osobista

To bardzo ciekawa propozycja dla właścicieli biznesów, którzy poza rozwijaniem marki głównej chcą również zadbać o swój wizerunek osobisty. W tym celu warto rozważyć założenie strony stricte poświęconej właścicielowi, prezentującej jego kompetencje zawodowe, doświadczenie, ale też np. pasje – wszystko zależy od tego, jaki wizerunek chce zbudować przedsiębiorca.

Strona osobista może być dużym wsparciem dla strony firmowej i samego brandu firmy, ponieważ udowadnia, że za przedsiębiorstwem stoi ekspert, a przy tym ciekawy człowiek. Tym samym biznes zyskuje „twarz”, co ułatwi zdobycie zaufania klientów.

Blog ekspercki

Standardowo blog uruchamia się na stronie firmowej – dzięki temu nie tylko zyskujemy możliwość kreowania eksperckiego wizerunku marki, ale także wspieramy SEO witryny, ściągając na nią ruch organiczny z wyszukiwarki.

Jeśli priorytetem są kwestie wizerunkowe, to warto rozważyć uruchomienie bloga eksperckiego pod osobną domeną. W ten sposób firma zyskuje świetne zaplecze do publikowania artykułów poradnikowych, ale też źródło wartościowych linków prowadzących do strony wizerunkowej.

Portal tematyczny/branżowy

Taki portal może być nie tylko alternatywą dla bloga eksperckiego prowadzonego pod zewnętrzną domeną, ale też uzupełnieniem dla bloga na stronie wizerunkowej. Uruchomienie portalu tematycznego wcale nie musi być bardzo kosztowne, natomiast przynosi liczne korzyści:

  • daje jeszcze większe możliwości w zakresie kreowania eksperckiego wizerunku marki,
  • daje niezależność od mediów zewnętrznych, czyli innych portali oferujących możliwość płatnego opublikowania artykułu sponsorowanego,
  • pozwala kreować własną branżową narrację, np. prezentować czytelnikom nowe rozwiązania, w których marka się specjalizuje,
  • znacząco podnosi prestiż marki (portal tematyczny jest uznawany za bardziej wiarygodne i klasowe źródło wiedzy niż blog).

Wizytówka Google

Taką wizytówkę nadal warto mieć, choć można się spotkać z opinią, że jeśli firma ma już profesjonalną stronę www, to nie potrzebuje wizytówki Google. Jesteśmy innego zdania. Wizytówka przede wszystkim ułatwia pozyskiwanie klientów lokalnych, którzy szukają różnych usługodawców i sprzedawców w Google, w tym w Google Maps.

Poza tym sam fakt obecności firmy w usługach Google profesjonalizuje i uwiarygadnia wizerunek przedsiębiorstwa. Dodatkowo wizytówka to świetny sposób na zbieranie opinii o firmie (z którymi zapoznaje się nawet 9 na 10 kupujących online).

Profil na LinkedIn

LinkedIn to taki Facebook dla profesjonalistów. Portal szczególnie dobrze nadaje się do budowania zaplecza dla swojej kariery zawodowej – chętnie korzystają z niego np. headhunterzy szukający pracowników dla swoich klientów. Śmiało można jednak zacząć promować na nim własną markę biznesową.

Firmy obecne na LinkedIn (wliczając w to profil właściciela czy profile kadry managerskiej) budzą większe zaufanie u profesjonalistów, wśród których mogą być osoby decyzyjne, odpowiedzialne za zawieranie kontraktów na podwykonawstwo, współpracę biznesową etc.

Na koniec wyraźnie podkreślmy, że wymienione narzędzia mogą być uzupełnieniem dla firmowej strony internetowej, natomiast nie należy ich traktować w kategorii substytutu witryny. Promocję marki przedsiębiorstwa w Internecie zawsze zaczynamy od zaprojektowania profesjonalnej, atrakcyjnej witryny ugruntowującej kreowany wizerunek marki przedsiębiorstwa, a dopiero później dobieramy inne narzędzia z powyższej listy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry