Data wpisu: 24.02.2023

Zarządzanie firmowym blogiem – jak się za to zabrać?

Firmowy blog to bardzo przydatne narzędzie content marketingu. Tworzy przestrzeń do publikowania eksperckich, poradnikowych artykułów, które budują markę przedsiębiorstwa i zwiększają jej zasięg w wyszukiwarce. Dziś bloguje tak wiele firm, że robienie tego na kolanie nie ma sensu i na pewno nie wspomoże Twojego biznesu w rywalizacji o ruch z Google. Potrzebne jest dobre planowanie, czyli zarządzanie firmowym blogiem. Na czym to polega? Co obejmuje? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Zarządzanie firmowym blogiem, czyli właściwie co?

Blog firmowy to ważny kanał komunikacji. Piszemy i publikujemy artykuły po to, aby ktoś je przeczytał, prawda? Dlatego o blogowaniu warto myśleć tak jak o spotkaniach z klientami – trzeba się do tego odpowiednio przygotować i wiedzieć, co oraz kiedy chcemy powiedzieć.

Zarządzanie to nic innego jak strategia prowadzenia bloga firmowego, dzięki której nie będzie to działanie chaotyczne, przypadkowe, okazjonalne. Poprzez zarządzanie wprowadzamy kulturę blogowania, jako ważnego elementu dbania o wizerunek marki przedsiębiorstwa.

Zasady, które trzeba opracować i wdrożyć

Zarządzanie blogiem firmowym musi obejmować takie kwestie:

  • Wybór tematów – najlepiej z góry opracować listę tematów artykułów na minimum rok do przodu;
     
  • Częstotliwość publikacji – optymalnie będzie publikować 6-8 artykułów miesięcznie, choć oczywiście zależy to od tematyki, branży oraz etapu, na jakim znajduje się marka (nowe przedsiębiorstwa powinny zwiększyć częstotliwość publikacji choćby z punktu widzenia samego pozycjonowania);
     
  • Konstrukcja artykułów – w ramach zarządzania firmowym blogiem należy opracować szablon tworzenia wpisów, aby zachować spójność pod względem formy wypowiedzi (nagłówki, długość akapitów, obszerność artykułów, konstrukcja zdań, zwrot do czytelnika etc.);
     
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne – zarządzanie blogiem firmowym wymaga również dbania o linkowanie, co ma duży wpływ na nawigację po stronie oraz wspiera SEO;
     
  • Promocja bloga – czyli np. linkowanie do wpisów na profilach marki w mediach społecznościowych, rozsyłanie newsletteru do klientów, publikacja zewnętrznych portalach etc.

Skuteczne zarządzanie firmowym blogiem ma na celu przede wszystkim uniknięcie sytuacji, w której po początkowej fascynacji tym narzędziem, blog nagle zostanie porzucony, będzie coraz rzadziej aktualizowany, aż w końcu umrze śmiercią naturalną, stanowiąc wizerunkowe obciążenie dla marki przedsiębiorstwa.

Zarządzanie wewnętrzne czy zewnętrzne?

Na koniec wspomnijmy o tym, że blogiem firmowym można zarządzać zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i na zewnątrz. Różnica polega na tym, że w pierwszym przypadku za prowadzenie bloga odpowiada wyłącznie kadra firmy (np. sam właściciel,dział marketingu), natomiast w drugim jest to powierzane agencji content marketingowej, która musi się stosować do wytycznych klienta.

W przypadku współpracy z agencją możliwe jest całkowite przekazanie zarządzania blogiem zewnętrznemu podmiotowi, po wcześniejszym opracowaniu strategii i jej zaakceptowaniu przez właściciela bloga.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry