Firmowy blog to bardzo przydatne narzędzie content marketingu. Tworzy przestrzeń do publikowania eksperckich, poradnikowych artykułów, które budują markę przedsiębiorstwa i zwiększają jej zasięg w wyszukiwarce. Dziś bloguje tak wiele firm, że robienie tego na kolanie nie ma sensu i na pewno nie wspomoże Twojego biznesu w rywalizacji o ruch z Google. Potrzebne jest dobre planowanie, czyli zarządzanie firmowym blogiem. Na czym to polega? Co obejmuje? Dowiesz się tego z naszego artykułu.
Blog firmowy to ważny kanał komunikacji. Piszemy i publikujemy artykuły po to, aby ktoś je przeczytał, prawda? Dlatego o blogowaniu warto myśleć tak jak o spotkaniach z klientami – trzeba się do tego odpowiednio przygotować i wiedzieć, co oraz kiedy chcemy powiedzieć.
Zarządzanie to nic innego jak strategia prowadzenia bloga firmowego, dzięki której nie będzie to działanie chaotyczne, przypadkowe, okazjonalne. Poprzez zarządzanie wprowadzamy kulturę blogowania, jako ważnego elementu dbania o wizerunek marki przedsiębiorstwa.
Zarządzanie blogiem firmowym musi obejmować takie kwestie:
Skuteczne zarządzanie firmowym blogiem ma na celu przede wszystkim uniknięcie sytuacji, w której po początkowej fascynacji tym narzędziem, blog nagle zostanie porzucony, będzie coraz rzadziej aktualizowany, aż w końcu umrze śmiercią naturalną, stanowiąc wizerunkowe obciążenie dla marki przedsiębiorstwa.
Na koniec wspomnijmy o tym, że blogiem firmowym można zarządzać zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i na zewnątrz. Różnica polega na tym, że w pierwszym przypadku za prowadzenie bloga odpowiada wyłącznie kadra firmy (np. sam właściciel,dział marketingu), natomiast w drugim jest to powierzane agencji content marketingowej, która musi się stosować do wytycznych klienta.
W przypadku współpracy z agencją możliwe jest całkowite przekazanie zarządzania blogiem zewnętrznemu podmiotowi, po wcześniejszym opracowaniu strategii i jej zaakceptowaniu przez właściciela bloga.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.